Orlando. Donderdag 12 okt

12 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Ook deze morgen ging onze wekker rond 8.30uur. Vandaag zijn we naar Sea World geweest. Omdat het niet meer het hoog seizoen is, gaat het park eerder dicht. Nu is hij open van 10.00 tot 18.00uur. Daarom wilden we er mooi op tijd zijn, hadden we tijd genoeg. Maar goed.. we kennen ons ondertussen wel een beetje en dat ging natuurlijk weer niet zoals gepland. We gingen dit keer maar een half uur later weg, dus het kon erger :). Ook sea world was een half uur rijden en we konden gemakkelijk parkeren.
Het is wel te merken dat het oktober is, dat allle scholen weer zijn begonnen enzovoort, want net als bij Epcot was het aanzienlijk minder druk.

Als eerst hebben we de plattegrond bestudeerd en bekeken welke shows er werden gegeven qua tijdsplanning. Natuurlijk houdt het park hier ook rekening mee en kwamen ze achter elkaar. Mooie planning! Daarna gingen we de achtbaan 'manta' in. Dit is een attractie zoals een rog. Je ligt met je gezicht naar beneden ipv dat je zit. Een bijzondere attractie, maar was wel heel leuk. We hebben hooguit 10minuten in de rij gestaan. Dus dat ging mooi vlot. Daarna door naar de orka show. We waren er redelijk op tijd. We dachten dat we voor de ingang in de rij zouden staan, de deuren open zouden gaan en we met z'n alle tegelijk een plekje moesten gaan zoeken. Maar de deuren waren al open en je kon zo binnen druppelen om een plekje te vinden. Wij zagen een mooi plekje, redelijk links van het bassin, in de splash zone... Durfden we dat? Zouden we erg nat worden? Wij dachten dat het wel mee zou vallen, we zaten nog hoog in de zone. Hooguit een paar spetters.
De show begon en het was een top show. Geweldig om zulke grote beesten van (redelijk) dichtbij te zien. Toch wel een dubbel gevoel erbij. Kleine ruimte, fokken, ongelukken....
Bij het splash momenten dachten we dus dat we wel veilig zaten. Uit het niets kwam er een hele hoge golf recht onze kant op! Het is niet dat we zeiknat waren, maar we waren goed geraakt! Geweldig :)!!

Na de show rolden we zo de volgende attractie in, deze ging over schildpadden. Wat ons op viel was dat ze overal veel (en typisch Amerikaans) reclame maakten over het goede werk dat ze leveren. Ze redden gewonden dieren, brengen ze terug in de natuur of verzorgen ze in sea world. Any way.. Door naar de volgende show. De Dolfijnen show. Ook leuk! NEXT! Nou goed.. Zo zijn we de dag doorgekomen met verschillende shows en andere attracties waarin een film werd gedraaid en je daarna de dieren in de bassin kon bekijken.
Ze hebben de 'world' mooi gemaakt met veel special effect. Een wereld ;) van verschil met onze parken.

Tegen het einde van de dag, nadat we alles te zien hadden, zijn we nog een keer naar de orka show geweest. Gewoon omdat het kon en het zo mooi was. Nu gingen we recht in het midden zitten. Weer in de splash zone en dit keer wat lager. Nu komt het hoor, dachten we! Dit keer geen enkele druppel. We zaten mooi veilig! Daarna was het weer tijd om naar huis te gaan..

Terug bij Kenny hebben we even gerelaxed en daarna hebben we Kenny uit eten genomen. We hebben een stukje door de wijk gelopen en bij terugkomst stond een officiële joodse appelcake op ons te wachten als toetje. En hij was weer verrukkelijk hoor! Poeh, dat wordt flink sporten als we weer terug zijn.
Na een rustige avond zijn we lekker op tijd naar bed gegaan.

1. Edith:
    13 oktober 2017
    Prachtige dieren ! En inderdaad het is heel dubbel vermaak en welzijn.
  2. Gerrit Veeneman:
    13 oktober 2017
    😃stoer hoor in de manta 👍! En geweldig he die gelikte shows!
  3. Corrie:
    13 oktober 2017
    Die foto.....met Willy en baby Willy zo leuk :)
    Zoals gewoonlijk weer een super leuk verhaal. Auteur in dop Marleen?