Orlando. Vrijdag 13 okt

13 oktober 2017 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Vandaag was onze laatste volle dag in Orlando. We zijn in de ochtend naar Wal-Mart geweest. Ik was hier nog nooit geweest en wilde het graag eens beleven. De grote van de winkel, de grote van de artikelen en de (goedkope) prijzen hiervan.
En dat het een beleving was, dat hebben we gemerkt! We liepen de winkel in en Kenny vroeg nog of we een karretje mee moesten nemen. Nee, dat hoefde niet. We gingen alleen even rondkijken. Een mandje misschien? Nou, daar doen ze niet aan! Is veel te klein, haha. Goed, dus wij zonder karretje begonnen aan onze reis door Wal-Mart. We keken onze ogen uit. Ze hebben er alles! Heel veel halloween spullen, van feest artikelen, tot kleding, cosmetica, etenswaren, kano's, televisies, noem het maar op! Fantastisch om te zien. Zoals ik al benoemde de grote van de artikelen is niet te vergelijken als dat bij ons. Ze hebben een heel rek met allemaal verschillende soorten popcorn. Smaken, maïs, al gepopt, alle varianten! Een fles frisdrank van 1,5 liter voor maar 1,00dollar. Te gek voor woorden! Nou goed, zo kan ik nog wel even doorgaan..

Daarna hebben we bij Kenny wat gegeten en zijn we naar de drive bank gereden. Dit is een bank waar je dus met de auto door kunt rijden als het waren zodat je de auto niet uit hoeft. Er is een koker, waar je je geld in kunt doen of uit kunt halen, of formulieren kunt krijgen, enz. Dit was een hele beleving op zich! Zo bijzonder om te zien haha! Ze hebben meer van Dit soort drive in dingen. Ze hebben een pick up voor boodschappen. Niet zoals bij ons dat je alsnog de auto uit moet om je boodschappen op te halen. Nee, je rijdt naar de supermarkt en zij stoppen het in je auto. Je hebt een apotheek waar je kunt blijven zitten, ze hebben zelfs een drive in church! Hoezo zijn die Amerikanen tonnetje rond? Toen op weg naar Disney Spring. Hier staan verschillende winkels bij elkaar, sommige van Disney, andere niet. Er is een bioscoop, bowlingbaan, restaurants, er is van alles wat! Je kunt hier zo een dag naar toe en je de hele dag vermaken. Helaas hadden wij hier nu niet te tijd voor. Er was een ijs zaak waar we op advies van Kenny een ijsje gingen halen. Mark en ik twijfelde of we er 1 ging delen of allebei 1. Aangezien we nog naar Kenny zijn broer gingen voor een BBQ besloten we hem maar te delen. Bij het krijgen van het ijsje, met 2 bollen, schrokken we een beetje! Het hoorntje met 2 ijs bollen was enorm!! In Nederland zouden we het zien als 4 tot 5 bollen en 2 hoorntjes bij elkaar. Maar goed dat we er maar 1 hadden besteld.

We hebben Asher bij Kenny opgepikt en zijn daarna naar Micheal, de broer van Kenny gegaan. Hij heeft een paar jaar geleden zijn tuin omgebouwd tot een ware tiki bar. Een zwembad, overkapping, grill, koelkast, tap, alles er op en eraan! Hij geeft graag feestjes en dit paste er perfect bij. Hij had ons uitgenodigd voor een BBQ en uiteindelijk hebben we zelf pizza's gemaakt. Was erg lekker, vriendelijke mensen en een super mooie tuin! Na het eten hebben we nog een duik in het zwembad genomen en gechilled in de jacuzzi. Heerlijk ontspannen.. Daarna was het tijd om weer terug te gaan. Het was ongeveer 20minuten rijden, dus dat stelde niet veel voor :).

1. Corrie:
    14 oktober 2017
    Ik miste het verhaal vanmorgen al hahahah. Altijd eerst lezen voordat ik uit bed stap.

Jaloers....op de Wal-Mart :)
  2. Andre:
    16 oktober 2017
    De foto's van de tuin met tiki-bar wil ik nog wel graag bestuderen. Jammer dat we in Nederland minder zon dagen hebben.