Miami. Maandag 16 okt

16 oktober 2017 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Onze eerste volle dag in Miami begon met regen. Hoe bijzonder ook want de zon scheen volop. Als we uit het raam keken zagen we blauwe lucht, maar blijkbaar boven ons hing een donkere wolk. Toch besloten we om onze eerste dag aan het strand door te brengen. We maakten ons klaar, verklaarde onszelf voor gek (in de regen naar het strand?!) en daar gingen we. Natuurlijk stopte het op dat moment met regenen. Het was eerst nog super benauwd en naarmate we naar het strand liepen, per meter steeg ook de temperatuur met een graad ofzo. Wow wat werd het snel warm en klam. In die 5 minuten lopen kwamen we bezweet aan. Het was nog mooi rustig en konden we een goed plekje uitzoeken. Na een eerste duik in het heerlijke zee water, kon het bakken beginnen. Zwemmen, opdrogen, insmeren, zwemmen, opdrogen, enzovoort.. Zo hebben we ongeveer de dag doorgebracht.
Gelukkig vonden we in ons appartement een parasol, waar we fijn gebruik van hebben gemaakt. Het is prachtig om te zien wat voor volk er rond loopt op het strand. Van opgepompte mannen tot plastic vrouwen, allemaal om te showen.
Wij zitten aan 13th street. En van deze staat terug naar 5th street is één lange straat genoemd de Ocean drive. Ook wel bekend als 'the place to be'. Van de meest uiteen gesproken mensen tot de mooiste en duurste (sport)auto's. Dat is nog wel leuk om verder te bekijken..

We zijn in de middag even terug naar het appartement gegaan om te lunchen en wat boodschapjes doen bij de lokale supermarkt. Eeeeeen weer door met bakken!
Tegen het einde van de middag kwamen we erachter dat Mark de traditie in stand houdt en kats verbrand is (vooral zijn rug en benen) dus toen gingen we maar weer terug om te douchen. Arme jongen.. Na het douchen hebben we Thai food gegeten. Ongelofelijk lekker en super fijn om een bord vol met groenten te hebben! We hebben nog even kort door de wijk gelopen, maar rijdt er meer politie rond voor een reden zal ik maar zeggen..

Morgen gaan we vroeg uit bed om naar Key West te gaan om tussendoor bij verschillende eilanden te stoppen.

1. Edith:
    Arme Mark ! 😎
  2. Gerrit Veeneman:
    Mjammie in Miami.
  3. Andre:
    17 oktober 2017
    Tja, ik zou een andere traditie proberen te ontwikkelen Mark. ( sterkte met het op je rug liggen) .