Miami. Dinsdag 17 okt

17 oktober 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Het was een pittige ochtend deze morgen. De wekker ging voor ons erg vroeg en hier hadden we wat moeite mee. Maar, we zaten toch om 8.00uur in de auto, op weg naar Key West. Om daar te komen moesten we langs verschillende andere eilanden. Het was een tocht van bijna 4 uur en door wel meer dan 9 verschillende eilanden. Deze eilanden zijn aan elkaar gekoppeld met bruggen en 1 lange weg. In Miami was het nog even zoeken welke richting we op moesten (lang leven Google maps) maar daarna was het alsmaar rechtdoor... op zich wel saai rijden, maar we hebben onze ogen uitgekeken. Doordat deze eilanden zonder beschutting zitten, pal aan zee, hebben zij veel te voortduren gehad van de orkaan. Dit was dan ook nog goed te zien langs de wegen.

We zijn ergens een keer gestopt om onze benen te strekken en wat te eten en daarna weer doorgereden. In Key West zelf konden we verschillende dingen doen. We hebben nog gekeken naar een boottocht, maar ik met mijn verkoudheid en Mark met zijn verbrande huid hebben we ervoor gekozen om zelf rond te slenteren. We hebben verschillende wijken bekeken, winkels bezocht en het zuidelijkste punt van het eiland bestudeerd. Niet dat dit punt heel interessant was, maar we zijn er geweest! Wat wel verrassend was, was dat er geen echt strand is op Key West. Wel een stukje, maar wij hadden veel meer verwacht. Toch stond er een zee briesje en was het nog uit te houden voor 33graden. Ineens leek de wind te zijn gezakt en toen was het zweten geblazen. We zijn, zodra we een winkel zagen, naar binnen gevlucht (bijna gerend) om maar even in de airco te kunnen staan. Heel geïnteresseerd in de kleding, maar vooral geïnteresseerd in de koelte.. Zo zijn we een paar winkels af gegaan en na een paar minuten leek de wind weer op te komen. Of het aan de plek lag (het zuidelijkste punt) of dat de wind er gewoon even mee op hield? Wij weten het niet. We weten alleen dat het niet heel prettig aanvoelde.

We hebben nog ergens wat gegeten en gedronken en zijn naar het strand gegaan voor een zonsondergang. Al dacht het weer daar anders over en was het bewolkt geworden. Tot zover een mooie zonsondergang :). We hebben nog wel even genoten van het uitzicht en de rust. Daarna weer op weg naar huis.. De lange rit van bijna 4uur. Rond 22.00uur waren we thuis en het ook wel zat. Op naar bed :)