Miami. Woensdag 18 okt

18 oktober 2017 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag was het dan zo ver.. Mark zou 1 van zijn angsten overwinnen. Of nou ja, hij zou ze in ieder geval in het echt zien. Namelijk; alligators! Vandaag zijn we naar Everglades geweest. We zijn mooi op tijd vertrokken en het was zo'n 50minuten rijden. Bij de Everglades was het nog rustig rond 10.30uur. Vandaag was het ook een bewolkte dag, waardoor de temperatuur aangenaam was en niet zo benauwd. We hebben een kaartje gekocht voor een airboot tour en een kleine show. De airboot tour duurde een uur. Doordat het nog rustig was, zat de boot nog niet eens halfvol. We moesten verdeeld in de boot zitten om hem in evenwicht te houden. Tijdens deze tour zijn we het water opgegaan op zoek naar alligators. Ondertussen kregen we uitleg over het 'moeras' en lles wat er in en omheen leeft. Zoals de langen, vogels, planten, enzovoort. Achter dat moeras ligt een grote rivier, waar we niet overheen zijn gegaan. De man legde het op een leuke manier uit; wat te doen als je boot stuk gaat en je in het water terecht komt... Oké, en nu maar hopen dat deze airboot niét stuk gaat!
We hebben in het uur 3 verschillende alligators gezien. De airboot maakt ontzettend veel lawaai en die alligators zijn totaal niet bang. Bijna nieuwsgierig, beetje naar de boot toe zwemmen.. Was wel gaaf om te zien. Doordat het nog vroeg in de ochtend was, schijnt het dat de alligators zich niet veel laten zien. 3 was volgens de man een mooi aantal. Bij te warm weer zoeken ze meer de schaduw op. Bij teveel wind duiken ze onder. Ach zo is er voor elk moment wel iets te verzinnen. We hebben ze gespot en dat was gaaf!
Na het uur was een kleine show van de 'Gator Boys'. Dit zijn mensen die vrijwillig alligators redden en er ook wat kunstjes mee doen. De man legde wat uit over hoe ze tewerk gaan en liet een paar kunstjes zien. De show duurde ongeveer 10minuten. Daarna mochten we op de foto met een kleine alligator! Dit was Mark zijn kans om over zijn angst heen te gaan, maar daar was het nu toch niet het juiste moment voor ;). Mark maakte de foto's wel, hihi!
En tot zover ons avontuur in de Everglades!

Terug bij het appartement zijn we ergens gaan lunchen. Lopend over de avenue waar alles gebeurd.. We wisten dat de mensen (van restaurants) je naar binnen wilden praten, maar sjonge jonge.. daar hebben ze goed over nagedacht. Maak de stoep zo smal mogelijk en je terras zo ver mogelijk naar voren. Op die manier hijg je bijna in de voorbij lopende mensen hun nek. Kunnen ze moeilijk nee zeggen! Maar ja, dan maar arrogant doen en doorlopen. Uiteindelijk hebben we een mooi plekje gevonden en lekker gegeten.

Toen was het tijd voor een sportieve middag! Je kunt in Florida op bijna elke hoek een fiets huren. Dit gaat geheel automatisch. Er staan fietsen in rekken en bij een automaat kun je betalen en dan komt er een fiets vrij. Deze fiets huur je voor een paar uur (of dag) en je kunt de fiets overal terug zetten, waar je maar wilt. Als het maar wel weer in zo'n rek is..
Het leek ons leuk om Miami beach op de fiets te bekijken en langs en strand te fietsen. Dus, zo gezegd zo gedaan. Niet dat het de comfortabele fietsen ooit zijn, maar voor een paar uur prima te doen. We zijn de straten bij langs gegaan, een stuk langs het strand gefietst en hebben het 'Holocaust Memorial' bezocht. Dit was een indrukwekkend monument waar we beide een beetje de kriebels van kregen. Het monument zat tegen het enge aan.. Maar desalniettemin, toch indrukwekkend.
Daarna hebben we de fietsen weer teruggezet en zijn we terug naar ons appartement gelopen. Tijd om te relaxen..

1. Gerrit Veeneman:
    19 oktober 2017
    Weer stoere mooie dingen gedaan! Gaaf.
  2. Edith:
    19 oktober 2017
    Mark een nieuw wit petje ?
    Stoer! 😉
  3. Sylvia:
    19 oktober 2017
    Gaaf man! Ziet er super leuk uit! Valt me wel een beetje tegen van Mark hoor, zo'n kleine lieve alligator.. Maar stap voor stap ;) Veel plezier nog, geniet maar van het mooie weer! Blijven jullie in Miami aankomende dagen?
  4. Mark en Marleen naar Amerika:
    19 oktober 2017
    Sylvia; dit was voor Mark al een hele overwinnen haha!! En we blijven nog 2 dagen in Miami. Dan begint onze terug reis. Eerst naar Orlando zaterdag en zondag terug naar NY en NL.. Helaas. We gaan dan inderdaad nog mooi even genieten!! :)