Orlando. Woensdag 11 okt

11 oktober 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vanmorgen ging onze wekker rond half 9. We hadden weer een rustige opstart, hadden vandaag geen druk programma. Kenny ging vandaag zelf op pad, net als wij.

Mark is bijna met een lege koffer naar Amerika gegaan om hem hier helemaal vol te kopen. Dat was ons doel voor vandaag! Op advies van Kenny zijn we naar een outlet in de buurt gereden. Hier zijn allemaal verschillende (merk) kleding zaken bij elkaar als een soort dorpje met (veel) korting.
Alsof het gepland was is gister mijn zonnebril kapot gegaan en was mijn missie vandaag om een nieuwe zonnebril te vinden. Wat geen moeilijke klus was, want er waren maar liefst 2 zonnebrillen zaken in het 'dorpje'.
Mark is goed geslaagd qua kleding en heeft ook een nieuwe zonnebril gescoord. Hier zijn we toch wel een middag zoet mee geweest.

Terug bij Kenny hebben we 'squash spaghetti'. Dit is een pompoen die eerst in de oven, door de helft, gaar wordt gemaakt. Daarna maak je de pompoen los met een vork zodat je soort slierten krijgt. De spaghetti dus. Daarnaast maak je de saus, gehaktballen met tomatensaus. Dit doe je bij elkaar en je hebt 'squash spaghetti'. Heel lekker en ook nog eens gezond!

Na het eten zijn Mark en ik naar de 'blue man group' geweest. Een cadeau van Kenny, zo lief! Alsof hij al niet genoeg voor ons gedaan heeft (en nog doet...). Hij behandeld ons als een ware koning en koningin! Maar goed.. terug naar de blue man group. Dit zijn drie mannen geschminkt in het blauw (surprise!) die een show maken zonder te praten. Met hun grote blauwe ogen en non verbale houding laten ze genoeg zien! Daarbij maken ze veel gebruik van muziek, trommels om specifieker te zijn. Hoe en wat? Kun je ze opzoeken op YouTube. Zeker de moeite waard.
Oké ik dwaal weer af.. Kenny had ons een mooie plek gegeven links van de tribune. We zaten nog geen 5 minuten of er kwam een medewerker naar ons toe. Ze hadden een stel nodig die ze konden 'gebruiken' voor de show. Wij zouden daarvoor in ruil betere plaatsen krijgen. Na een dubbele check of we dan niet het podium op hoefden, dachten we; sure, why not? Na 10minuten van de show werden werden we opgehaald en moesten we wachten op een seintje van de medewerker. Het seintje was dat er mensen laat waren voor de show. We kwamen vol in de spotlights en moesten door de zaal lopen om in de voorste rijen te gaan zitten. Hé wat naar zeg (not). Voor 30 seconden voor paal lopen en de rest van de show op rij 4 zitten! We zaten nog net in de tribune waar we een plastic cape om moesten om onszelf te beschermen. Wat een geluk!
De show was echt heel gaaf. Veel humor en zeker ook heel mooi in elkaar gezet. Nadat de show was afgelopen hadden we allebei het gevoel dat we er net zaten. Zo snel ging te tijd. Aan het einde konden we nog op de foto met één van de blue man groep mannen en daarna liepen we terug over de 'City Walk'.

City walk is een onderdeel van attractie park Universal Resort Orlando. Hier staan verschillende gebouwen waar je verschillende shows kunt vinden. Na een korte wandeling gingen we weer terug naar Kenny. Tijd om naar bed te gaan..

1. Gerrit Veeneman:
    12 oktober 2017
    Dat klinkt weer heel gaaf!
  2. Edith:
    Jullie zijn boffers! 😊
  3. Andre:
    12 oktober 2017
    In the spotlights.........mooie ervaring!