Heenreis

3 oktober 2017

De heenreis stond gepland op dinsdag 3 oktober 2017. Corrie was zo lief om ons weg te brengen naar schiphol.

De eerste vlucht naar Londen vertrok om 14.00uur. Deze vlucht duurde 1,5uur in totaal. Waarvan de helft taxien was op de luchthaven ;). Op de luchthaven van Londen werden onze koffers zelf naar het volgende vliegtuig gebracht. We hoefden dus alleen onszelf 2 uur te vermaken.  Zo groot is de luchthaven van Londen niet, maar dat ging prima. We hebben wat gegeten en konden toen al naar de gate.

De vlucht naar New York vertrok om 15.30uur (Engelse tijd, uur eerder dan Nederland).  Deze vlucht duurde 7uur en 50min in totaal. Voor mij (Marleen) was het voor het eerst dat ik in een internationaal vliegtuig zat. Wat een ruimte en wat een luxe! We zaten bij de nooduitgang en hadden niemand voor ons, wat weer net voor wat extra beenruimte zorgde. Helemaal fijn! Ook deze vlucht verliep prima. Films kijken, series, wat eten, dan weer wat drinken.. Was goed te doen. Om 19.00uur Amerikaanse tijd (dus 02.00uur in Nederland) kwamen we aan. Iets eerder dan gepland. Vervolgens konden we wachtrij na wachtrij in om Amerika in te kunnen. De eerste wachtrij was om het vliegtuig uit te kunnen,  haha. Daarna voor de eerste douane; aanmelden voor Amerika.  Vingerafdruk en een stempel in je paspoort (jeej). De volgende rij voor de koffers en daarna weer voor de douane. Dit keer om de koffers te checken. Gelukkig hoefden die van ons niet gecheckt te worden en konden we zo doorlopen. De laatste rij was voor bij de taxi. We landen op JFK airport en ons appartement staat in Manhattan. We hadden geen zin om dan nog uit te zoeken met welke metro of tram we daar zouden komen. De taxi zetten ons af bij de plek waar we onze sleutel op konden halen. Dit waren 2 blokken van ons appartement. Eenmaal in het appartementencomplex zagen we dat we op de 5e verdieping zaten... Zonder lift.... Goed, dat werd sjouwen. Maar goed dat Mark zoveel naar de sportschool gaat :). Eenmaal op het appartement hebben we alles neergezet en zijn we zo het bed ingedoken. Het was qua tijd 22.00uur, maar voor ons gevoel 04.uur. het was mooi geweest. Morgen weer een nieuwe dag!