New York. Woensdag 4 okt

4 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Dag 1 van onze dag in New York. Na een redelijk onrustige nacht, toch regelmatig wakker, veel draaien, werden we rond 8.00uur wakker. Verrassend genoeg waren we meteen wakker. We hebben ons aangekleed en Mark heeft een ontbijtje gehaald. Na het ontbijt zijn we begonnen aan onze eerste route.

Deze route hebben we gehaald uit een wandelroute van New York. Deze routes van een paar kilometer laten de verschillende wijken zien. Vandaag ging we de route 'Wall street, chinatown & lower east side' bewandelen. De route begon aan het water, bij Staten Island Ferry. Al gingen we die vandaag niet doen. We liepen langs het water om vervolgens de wijk in de gaan. We hebben verschillende bezienswaardigheden gezien en bij sommige zijn we binnen wezen kijken. Zoals 'Federal Hall National Memorial'. Het was de eerste plek waar George Washington zijn eed aflegde en nu is het een museum geworden. Op dit moment hangen er 50 vlaggen van alle staten. Een man heeft in 5 jaar alle staten bezocht en per staat een vlag vervangen bij de overheidsgebouwen.
Vervolgens kwamen we bij 'Ground Zero'. Een gedenkplek waar ooit de Twin Towers stonden. Zeer indrukwekkend om te zien.. Daar hebben we 9/11 Memorial museum bezocht. Hier zijn stukken van de Towers te vinden, persoonlijke verhalen en spullen van de slachtoffers, andere gevonden spullen, uitleg van voor, tijdens en na de ramp, enz.. Ook dit was erg indrukwekkend.. Het is een heel mooi en groot museum.

Na deze indrukken zijn we ergens wat gaan eten om vervolgens weer verder te lopen langs de City Hall, naar de Brooklyn Bridge. We zijn tot halverwege gekomen en toen weer omgekeerd. Het was prachtig weer en hadden super mooi uitzicht. Al die hoge gebouwen en drukke straten maakt het erg mooi om hier te lopen. De verschillende type mensen, lawaai van het verkeer, indruk van alle lichten. Super gaaf!

Tot zover onze eerste dag. We merken dat we toch nog wel moe zijn en zijn rond etenstijd weer naar het appartement gegaan. Liepen het complex in, 5 verdiepingen omhoog, staan bij de deur en.... Huh? Dit is ons gebouw niet?! De deuren stonden ineens op een andere plek.. Hoe kan dat nu? Wij weer naar beneden gelopen, 'ohja dit klopt ook niet en ditik ook niet.' Eenmaal buiten zagen we dat we 1 deur te vroeg binnen zijn gelopen. Wat bijzonder was, want op een paar veranderingen leek het precies hetzelfde! Goed, opnieuw alle trappen op en uitrusten maar :).

1. Gerrit Veeneman:
    5 oktober 2017
    Wow! T avontuur is gestart! Nice😎! Wel blijven opletten en brilletje bij de hand houden....scheelt trappen op en af lopen😘
  2. Edith:
    5 oktober 2017