Doorreis naar Orlando. Zondag 8 okt

8 oktober 2017

New York heeft moeten aanvoelen dat wij weg zouden gaan. We werden wakker en buiten was het bewolkt en regende het. Een andere omslag dan de dagen ervoor. Dat het regende maakte voor de temperatuur niets uit. De tegen maakte het alleen nog maar benauwder.

We hadden nog een paar uur te overbruggen en wilde bij Times Square de Disney store nog bekijken. Na ons ontbijt zijn we die richting op gelopen, in de regen.. We hebben voor onszelf een souvenir gekocht bij een officiële Yankees winkel en daarna door naar Times Square. New York wordt ineens gevaarlijk als het regent. Het is een hele sport om niet geprikt te worden door een paraplu. Zigzaggend door de menigte, bukken, ontwijken en weer door!

In de Disney store hebben we onze ogen uitgekeken. Leuk om zoveel speelgoed te zien van alle Disney verhalen. Toch wel knap hoe ze zo'n winkel in elkaar zetten, zorgen voor een hele sfeer.
Op de terugweg zijn we ook nog een M&M store binnen gelopen waar je zelf M&M's samen kon stellen met buizen tot hoog aan het plafond!

Rond 12.30uur waren we weer in ons appartement en hebben we de laatste spullen ingepakt. De sleutel weggebracht en met een taxi naar het vliegveld van Newark. Een prijzig ritje, maar het scheelde een hoop gedoe en gesjouw door de metro, tram en bus.
Op het vliegveld konden we vlot onze maatschappij 'Spirit' vinden. Koffer afgegeven en door naar de gate. Het was nu rond 16.00uur en we vlogen rond half 7 naar Orlando. Nu hoefden we alleen nog maar bij de gate te wachten tot we konden gaan boarden..

We waren een film aan het kijken op de tablet en er werd omgeroepen dat onze vlucht vertraging had, we dus later zouden vertrekken. Ach ja dat kan gebeuren.. Nog geen 10 minuten later werd er omgeroepen dat onze vlucht vanwege weersomstandigheden werd geannuleerd. We konden terug naar de incheckbalie voor verdere informatie.
Uhm.... oké?? Weersomstandigheden?? Is het weer zo slecht dan in Orlando? We hebben niks gehoord van Kenny, hoe kan dat dan? Wat is er nou echt aan de hand?
Wij weer terug gelopen naar de incheckbalie. En dan is het spannende wachten begonnen. Je hoort verschillende verhalen om je heen. Mensen die met een andere maatschappij wel naar Orlando gaan; maar hoe kan dat als het weer daar zo slecht is? Mensen die hun geld terug krijgen; oké, en dan? Moeten we hier overnachten? Mensen die over 2 dagen pas kunnen vliegen; dinsdag pas?? Oftewel.. Je vreet jezelf helemaal op. Toen wij eenmaal aan de beurt waren vroeg de medewerker of we ons geld terug wilden of de vlucht wilden om boeken; ja, om boeken natuurlijk. Goed. De eerste vlucht was maanden avond en er waren nog 2 plekken over. Poeh, maandag avond pas? Is er nog plek bij andere maatschappijen? Daar had deze medewerker geen idee van. Oehh, sorry, de vlucht van maandag is net vol geboekt. De eerst volgende vlucht is op dinsdag avond.. Huh? Gewoon zomaar, voor je neus weg? Dan willen we via een andere maatschappij kijken. Nou dat kon volgens de medewerker, maar niet bij haar....

Wauw, nou dan voel je je belazerd. Je staat daar met lege handen en voor je gevoel wordt je totaal niet geholpen.
Dus wij maar op zoek naar een andere maatschappij. Mark had even op internet gekeken en er stond dat bij united nog plek was voor een vlucht dezelfde avond. Wij daar heen, maar bleek dat die vlucht al wel vol was. Oké, en nu? Nou hier werden we wel geholpen! Er werd met ons mee gekeken en mee gedacht. Alleen... Een enkele vlucht naar Orlando, dezelfde avond, zou ons meer dan duizend dollar kosten! Dat vonden we toch echt te gek..
Uiteindelijk kwamen we bij een vlucht naar Tampa terecht. Die ging ook nog dezelfde avond en koste iets minder. Dan zouden we vanaf Tampa een auto kunnen huren en naar Orlando rijden. We waren er zo klaar mee dat we daarvoor hebben gekozen. Alsnog een rip uit ons lijf, maar we wilden gewoon graag naar Orlando.
Deze vlucht zou om 19.00uur vertrekken en aankomen om 22.00uur. Prima! Zo gezegd, zo gedaan. Koffers opgehaald en een auto huren. Omdat we bij dezelfde maatschappij de auto hadden gehuurd, alleen nu in Tampa waren ipv Orlando, vroegen we ons af of we nog bij moesten betalen. Helaas was dit w het geval. Omdat onze auto in Orlando klaar stond, moesten we hem daar de volgende dag komen omruilen. Heel omslachtig, maar goed..
Met nog een 1,5uur tripje naar Orlando konden we gaan! Er was niemand op de weg, dus dat ging soepel. Wel heel gek om zo van het drukke New York, ineens in Florida te zijn waar alles groter is woestijn achtiger.

Iets over 12 kwamen we bij Kenny aan. Hij stond ons al bij de oprit op te wachten. Na een warm welkom waren we er eigenlijk!! Natuurlijk had Kenny genoeg eten in huis en hebben we heerlijk een broodje gegeten. Na wat te hebben gekletst zijn we ons bed in gedoken.
Wat een avontuur... Dit krijgt nog wel een staartje, want hoe komen we terug? Is die vlucht ook geannuleerd?? Dit is nog iets wat we moeten uitzoeken de komende dagen. Maar nu eerst.. Genieten!!

1. Edith:
    9 oktober 2017
    Tjonge zeg das meer dan vervelend! Kan je kosten nog verhalen ? Gelukkig dat jullie nu gezellig bij Kenny verblijven! Veel plezier!
  2. Gerrit Veeneman:
    9 oktober 2017
    Wat een avontuur weer. Rare jongens die Americanen. Hoe was de quiche?
  3. Atie:
    10 oktober 2017
    Nou lekker dan.. zijn jullie er al uit wat de echte reden was om de vlucht te annuleren?
  4. Mark en Marleen naar Amerika:
    10 oktober 2017
    Gerrit; de quiche was heerlijk! Bereid je maar voor ;).

Atie; Nee dat niet. We hebben via via gehoord dat waarschijnlijk de plek waar het vliegtuig vandaan kwam, het daar slecht weer was..
  5. Corrie:
    10 oktober 2017
    Jammer dat zo'n avontuur zoveel kost :)

Maar jullie hebben het super gedaan.
  6. Klaasje:
    11 oktober 2017
    Wat een gedoe! en jammer, net als alles zo goed verloopt! Toch allemaal handig opgelost. hopelijk krijg je geld later terug.
    Mooie verhalen, Marleen! ik lees alles, maar geef niet altijd een reactie. Mooie foto's, we kunnen van afstand meegenieten! Veel plezier nog!
  7. Andre:
    11 oktober 2017