New York. Zaterdag 7 okt

7 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we een beetje opstart problemen. We gingen wat later dan normaal van het appartement weg. Na een lekker ontbijt in een café een blok verderop, namen we de metro naar Brooklyn Bridge om vervolgens naar de boot te lopen voor Staten Island Ferry. Dat dit iets verder was dan gedacht kwamen we natuurlijk te laat achter :).

Zoals we gewend zijn van Amerika houden ze niet van logica en dus hier ook niet. Weer 80 verschillende rijen voor 1 ding.. Een rij om een kaartje te halen (terwijl je al een city pass hebt), een rij om een rij te maken, een rij voor de tassen controle, een rij voor de boot en vervolgens weer een rij om de boot op te komen. En dat allemaal hutje mutje op elkaar, zonder wind en veel zon. Top idee!
Het wachten koste meer tijd dan we hadden gedacht, rond 15.00uur zaten we op de boot. We hadden geen idee wat we konden verwachten van de trip. Een lange boottocht van 2uur? Of alleen heen en weer? Maar blijkbaar mocht je van de boot af, het eiland op om daar The Statue of Liberty goed te bekijken. We hebben een rondje gelopen en wat gegeten, daarna weer terug in de rij (.....) om de boot op te gaan. Al met al zijn we hier de hele middag zoet mee geweest.

We wilden graag bij zonsondergang de skyline van New York zien, vanaf Brooklyn. Dus terug op Battery Park weer hetzelfde stuk teruggelopen naar de Brooklyn Bridge. Met een tussenstop bij het 9/11 Memorial. Bij de Brigde was het rond etenstijd totaal niet druk (lees; stapsgewijs, flashback rij Staten Island Ferry). Dit keer niet tot de helft, maar er helemaal overheen gelopen. Brooklyn is weer een totaal andere wijk dan Manhattan. Het ziet er totaal anders uit en er hangt ook een andere sfeer. Desalniettemin leuk om er doorheen te lopen. Bij het water, met prachtig uitzicht hebben we de zonsondergang bekeken en gezien hoe de skyline oplicht met zijn mooie lampen.
Op de terugweg een beroemde pretzel gehaald bij een foodstand en in het donker weer terug over de Brooklyn Bridge, wat ook weer een prachtig gezicht was. Dit keer gelukkig rustiger. En het laatste stukje terug met de metro.

Gauw even wat eten opgehaald en opgepeuzeld op het appartement.
Ons avontuur in New York zit er bijna op.. Morgenavond vliegen we naar Orlando, waar Kenny op ons staat te wachten. Daar kan ons 2e avontuur beginnen!

1. Gerrit Veeneman:
    8 oktober 2017
    Goede reis. Greetings aan Kenny. Zal er een cheesecake klaarstaan?
  2. Edith:
    8 oktober 2017
    Heel veel plezier met jullie tweede gedeelte van de vakantie !
    Voor mark sweet memories aan je eerste cheesecake ! 😉
  3. Andre:
    9 oktober 2017
    zorg dat je het vliegtuig niet mist :-(