New York. Vrijdag 6 okt

6 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Na ons ochtendritueel zijn we eerst Bloomingdales ingelopen. Zoals veel dingen in New York, was ook dit een doolhof. Op verschillende borden stonden verschillende informatie wat er op welke verdieping te vinden was. Totaal niet duidelijk. Niet dat het heel veel uitmaakte, want het viel toch niet in onze prijscategorie ;). Een 'simpele' blazer was in de aanbieding voor maar de helft van de prijs!! Nog bijna een maand salaris, maar oké.. hij was wel in de aanbieding!
Het verbaasde ons hoeveel mensen er werken in zo'n winkel. Om de 2 meter stond er een medewerker. Bij de parfum afdeling ook om de meter iemand met parfum in de aanslag. Goedemorgen wat een walm om 10.00uur in de ochtend.

Na ons ontbijt begonnen we aan onze route; 'Upper East Side' met een kleine afwijking naar 'Upper West Side'.
Ook deze route begon heel dichtbij ons appartement. Waar we ontbeten hadden was meteen onze eerste bezienswaardigheid; Sprinkles cupcake ATM. Een heuse cupcake die je zo uit de muur kunt halen! Geweldig idee! Je had keus uit een stuk of 9 soorten. We waren ook wel nieuwsgierig naar de binnenkant, of er daar nog meer keus was en uiteindelijk hebben we de ATM niet eens gebruikt hihi. Maar wel een lekkere cupcake gescoord als brunch.

Vervolgens liepen we naar Central Park. Ook hier de beruchte plekken van de film Home Alone bezocht en bekeken. Maar vooral genoten van het uitzicht en de omgeving. In het begin waren de hoge gebouwen nog goed te zien. Hoe verder je het park in liep, wat overigens nog een groot park is trouwens, hoe meer je het gevoel had dat je ook daadwerkelijk afgezonderd was van de grote stad. Je was omgeven met bomen en kon geen gebouwen meer zien.

Door het park liepen we naar de andere kant van de wijk, upper west side, voor 'American Museum of Natural History'. Hier zijn we zo'n 3uur geweest om ons weer eens te laten verdwalen. Zelfs met een plattegrond kun je er nog niet uitkomen. Kom er eerst maar eens achter dat ze hier de begane grond als second floor zien.. Voordat je daar achter bent, heb je de helft al gezien haha! Maar we hebben ons hier zeker vermaakt en ook hier naar dingen gezocht van de film 'Night at the museum'. Op de foto met onze grote vriend Theodore Roosevelt, T-rex, Dum-dum en andere fossielen.

Als avond eten hebben we een burrito gehaald bij de Mexicaan. Het is even zoeken naar eten dat geen fastfood is, en je betaald er dan ook meteen de hoofdprijs voor, maar dan is het wel heel lekker :).

Al met al weer een mooie geslaagde dag gehad. Op naar de laatste volle dag in New York.

1. Gerrit Veeneman:
    7 oktober 2017
    New York...1 groot film decor. Leuk toch? Bij de weg..ik heb door jullie nu een nieuw ochtend ritueel: wakker worden😒...jullie verhaaltje lezen🤓....de dag beginnen.👍
  2. Edith:
    Wat een leuk idee cup cakes uit de muur! Mark een idee voor Nederland !? 🤔
  3. Thijs:
    7 oktober 2017
    Haha, ja Gerrit, ik heb hetzelfde ochtend ritueel nu... Dagelijkse update lezen 😉
    Veel plezier verder daar! 😘
  4. Corrie:
    10 oktober 2017
    Ik doe de administratie wel mark van je nieuwe cupcake onderneming......